Sunday 10 February 2013

~Temporary Career~

Assalamualaikummm and hallllyuuuu everyone !
  Stelah berkurun tak update blog,akhirnya here I am ..Typing random letters,random things and keep bluffing alone. Hoho ~Okayy,main point I update blog ne ..Saja nak storyy morry sikitt pasal my temporary career ne .Firstly,sepa yg taktau ..Lemme kasitauu yg I kerjaa dkt KFC,yeah ..That famous franchise restaurant ..  

I went for the interview at KFC somewhere in Subang Dua,Shah Alam ..On 3rd Jan ..Pastu ad kena suruh buat acc Maybank ,daftar KWSP segala ..Lastly,I start kerjaaa on 9th Jan ..Hempphh ..Byk sgt bnda baruu aku belajar tyme kerja ne ..Maklumlah, first time kerjaa kn ..Hihiii ...Kalau mauu list down berapa byk kali aku ternoob tyme kerja, memangg endaa cukupp satu kertas kajang ..

First day kerjaa,aku ikutt jaa apa yang kena suruh ..And hari2 bekerjaa berlalu dengan agak pantas ..Setelah 5 hari aku training mcm mana mauuu jadi cashier,akhirnya on 6th day ak kerjaa ..Aku bukak kaunterr ..Maksudnyaa ambik customer,buat order and cash kn money2 durang ..Hoho ~

Lepas tuu,aku ndaa tahu pulak kalau kerja di bidang momom2 segala ne,kena masuk kursus khas ne ..Nama dia Food handling Class ..Lolololl ~Kursus ne khas utk para pekerja kedai2 momom la..Yg aku kena hantar hari tuu,semua budak2 KFC area Shah Alam la bertaburr datang ..Bahaha,just kidding!Ndaa la bertaburr sgt,exactly 30 org yg hadir kursus tuu ..Stress jugak la aku pegi kursus tu,adakah patut durang suruh ak dtg awal2 pagi pegi KFC tu,takutt lmbt pegi kelas ..Sudahlah malam before tuu aku balik kerjaa jam 1 lebih ..Hemphh ..Cukup STRESS okayy bilaa waktu tidur I tak cukup .Sekali dtg awal2 pagi kelas kena postpone pegi jam 2 petang ..I was like WHAT THEEEEE ..??! Okay,level STRESS di tahap BAHAYA ..Bahahaa !XD

Kelas tuu was okayy la ..Besa2 jaa,tapi bosang jugak la dlm 3-4 jam dgr org pot pet pot pet ..Hoho ~Oh yaaa,kelas kami tuu was held at I-Cityy ..So,utk mengisi masa lapang kami jalan2 tgok game dkt situu ..Hoho!

Bumper car,lama suda ak ndaa main

ak rasa dinasor ne comel ~


Nahh,budak2 KFC ~

See that miss yg tgah koling kat belakang tu,she's the teacher ~

ada exammm lagi boss !
Kami siap kena bagii examm lagii ..LOL ..Terasa seperti kembali ke zaman SPM la pulokk ..Hoho ..Pastuu balik dr kelas kami kna ambik oleh mr.manager and aku direct balik rumah pastuu ..Ngantukk siott ..Balik rumah,tidurr puaspuasss ..Hihihii ~Okayy,sekian cerita saya ..Tak seronok ?Takpa,saya tak kesah ..Okey,sekiann ~XD

1 comment: